Da je ruski vlasnik poštivao međunarodne propise i ukrcao drugog časnika palube, brod "Koralle" se prošle subote najvjerovatnije ...
Da je ruski vlasnik poštivao međunarodne propise i ukrcao drugog časnika palube, brod "Koralle" se prošle subote najvjerovatnije ne bi nasukao na sjeveroistočnu obalu otoka Visa. Zaključak je to koji se nameće nakon posjeta Milka Kronje, inspektora Međunarodne federacije transportnih radnika (ITF), posadi broda koji je nakon havarije privezan u Sjevernoj luci gdje bi trebao ostati do kraja tjedna radi "krpanja" oštećenja na oplati.
Za kormilom "Korallea", koji je s teretom kukuruza u prvom satu subote isplovio upravo iz našega grada prema grčkoj Prevezi, u trenutku nasukavanja, u 3 sata, bio je zapovjednik, očito (pre)umoran, što ne čudi budući da dio manjih brodovlasnika, u ovom slučaju ruska kompanija "Transmarine Black Sea Shipping", u bespoštednoj utrci za zaradom angažira minimalan broj pomoraca iako time riskiraju veliku štetu. Takva "poslovna politika" kumovala je i nedavnoj nezgodi na kamenitoj viškoj obali.
- Nakon obavljenog pregleda utvrdio sam da svi članovi posade imaju uredne ugovore o radu, te da su njihove plaće na razinama koje propisuje Međunarodna organizacija rada (ILO). Nisu sporne ni zalihe hrane, jer su pomorci opskrbljeni za tromjesečno razdoblje.
No, brod nije pokriven ITF-ovim kolektivnim ugovorom, a nakon havarije s velikom sigurnošću dalo bi se zaključiti da se nasukavanje moglo izbjeći da je brod imao drugog časnika palube, čiji je angažman predviđen ILO-ovom konvencijom, ali za to nije kriva posada nego onaj koji odlučuje o ukrcaju pomoraca - ističe inspektor Kronja.
Budući da su naše pomorske vlasti obavile svoj posao, u tijeku je zatvaranje rupe na brodskom limu kako bi "Koralle" sigurno mogao doploviti do Grčke gdje bi se u doku trebala potpuno sanirati šteta na teretnjaku izgrađenom prije gotovo 30 godina koji plovi pod moldavskom zastavom.
COMMENTS